«Jeg har ikke noe å klage over – Alta Kraftlag er et helt ypperlig selskap»

Sitatet er hentet fra en av kundene til Alta Kraftlag, og mye tyder på at han taler på vegne av flere. Alta Kraftlag har meget godt fornøyde kunder. Det er ytterst sjelden at man ser så høy tilfredshet som hos kundene til Alta Kraftlag.

 

Kantar TNS har siden 2010 utført en undersøkelse blant Alta Kraftlags kunder, og kundene blir stadig mer fornøyde med Kraftlaget. I en periode hvor bransjen på landsbasis har tapt kundetilfredshet siden 2016, går det motsatt vei for Alta Kraftlag. Årets kundetilfredshetsindeks (KTI) er på hele 79 poeng. Dette er det høyeste som er målt blant energiverk i Norge, og noe Alta Kraftlag selvfølgelig er svært fornøyde med.

 

 

 

Det Kraftlagets kunder er mest fornøyde med er sentralbord – med hele 86 poeng. Reaksjonsevne ved feil og leveringssikkerhet er også svært høye med henholdsvis 85 og 84 poeng.

 

I forhold til bransjen for øvrig skiller Alta Kraftlags kunder seg ut med den høye pristilfredsheten. Den lave nettleia fører til at kundene gir 22 poeng mer til Alta Kraftlag enn hva som er bransjesnitt på dette spørsmålet.

 

Alta Kraftlags kunder er gjennomgående mer fornøyde enn andre strømkunder, og gir høyere score enn snittet på alle spørsmål.  Slik ser resultatet ut sammenliknet med bransjesnitt:

 

Markedssjef hos Alta Kraftlag, Einar Dahl, er svært fornøyd med årets måling: «Vi gjør tidenes måling og leverer på alle områder til våre kunder. Det er godt å se at våre kunder er fornøyde med det arbeidet vi gjør hver dag, men vi ser også at vi ennå kan utvikle oss. Det hjelper å ha reelt kundefokus, kvalitet i leveransen og holde prisene så lave som mulig. Våre kunder er også våre eiere, så det skulle også bare mangle om vi ikke gjorde det vi kunne for at de skulle være fornøyde med vår leveranse.»

2018-09-25T10:00:25+00:00
Loading...