ustabilt nett2018-12-07T08:13:08+00:00

Internett fungerer ikke i det hele tatt.

1. Dersom det er mulig, test også med kabel mellom hjemmesentral og PC og se om det virker da. Dersom det virker med kabel, er det den trådløse routeren som er problemet. Trykk her hvis routeren er problemet. 

2. Om det heller ikke virker med kabel, må hele hjemmesentralen omstartes. Dette gjøres ved å trekke ut strømmen og kople den til igjen etter 15 minutt.

3. Om det fortsatt ikke virker, må du kontakte oss.

Tilbake

Kontaktinfo: 78 45 09 00  – kunde@altakraftlag.no

Internett går tregt

1. Kople fra alt som bruker internett. (router, pc, telefoner, nettbrett, smart-TV etc) 2. Kople til en PC med kabel og gå inn på speedtest.net

2. Om du ikke har kabel, kan du laste ned enn appen speedtest fra Ookla på din mobiltelefon.

3. Test hastighet og sammenlikn med det du har bestilt. Om du er i tvil, vil dette stå på siste regning.

4. Om oppnådd hastighet er lavere enn det du har bestilt må du restarte hjemmesentralen. Dette gjøres ved å trekke ut strømmen og kople den til igjen etter 15 minutt.

5. Dersom du har full hastighet på kabel, men ikke trådløst er det den trådløse routeren som er problemet. Hvis du har problemer med routeren trykk her. 

6. Dersom du fortsatt har problemer, kontakt oss.

Tilbake

Kontaktinfo: 78 45 09 00  – kunde@altakraftlag.no

Sporadiske brudd på internettforbindelsen

1. Normalt skyldes slike sporadiske brudd problemer med den trådløse routeren. Trykk her om du har problem med routeren din. 

2. Dersom du har TV fra oss og det er stabilt, vil det ikke være problemer med forbindelsen inn i huset.

3. Du kan også teste med kabel fra hjemmesentral til en PC og sjekke om dette har sporadiske brudd.

4. Dersom det er sporadiske brudd på TV eller kablet internettforbindelse, må du restarte hjemmesentralen. Dette gjøres ved å trekke ut strømmen og kople den til igjen etter 15 minutt.

5. Om det ikke hjelper, må du kontakte oss.

Tilbake

Kontaktinfo: 78 45 09 00  – kunde@altakraftlag.no

Loading...